"Sedikit dan mencukupi adalah lebih baik daripada banyak tetapi melalaikan "

You Don't Have To Be Rich To Travel Well

HO CHI MINH - Day2

LUNCH AT HALAL RESTAURANT NEAR THE MEKONG RIVER

Selepas riding the boat kami di bawa menjamu selera di Restaurent Halal yg di miliki oleh orang kemboja yg beragama islam...semestinya menu yg terhidang adalah nasi dan lauk-pauk yg menjadi kegemaran utama kami...Oppss...before eat bergambar lah dulu...

Antara menu2 yg di hidang untuk makan tengahari

Sebelum menaiki boat untuk pulang sempat lagi kami snap gambar

Wahai kawan2 ku...ms I vy dah panggil untuk naiki boat...udah2 lah tu bergambar...he2

Kami di beri coconut water untuk di minum Secara percuma...ha2 jgn lupa....Ini juga termasuk dlm package...tanpa was2 kami minum

Apa yg di cari oleh k liza tu...? Takkan duit hilang kot..masing2 khusyuk melihat...

SHOPPING KAT PASAR BEN THAN

Bangunan pasar ini adalah bangunan lama yg di bina pada tahun 1912 dan  was renovated Pada tahun1985.Pasar ini menjadi tumpuan utama pelancong yg datang terutama dari Malaysia.

Pelbagai barangan yg di jual di sini seperti kain, baju, kasut, sovenir, handicraft, tudung, telekong, t-shirt, women fashion, blouse, jubah dan yg paling penting kain  cotton

Sebelah petang Kami mengunjungi Pasar ben than yg merupakan target utama sebelum menjejakan kaki ke HCMC...semalam tak sempat...hari ni kami nak borong habis-habisan..

Di luar pasar ben than dipenuhi dengan kesesakan lalulintas terutama motor yg amat menyukarkan kami melintas dengan selamat. Teringat pesan dari ms I vy cara cross jalan yg betul..tidak sia2 apa yg kami lakukan..hasil nya kami melintas dengan selamat...fuhh..lega...begitu mencabar kewibawaan kami

Pasar ben than tempat kami membuat pelaburan yg paling banyak selepas pasar malam...masing2 gila sekejap..

Kain cotton banyak di jual di sini tapi kena pandai memilih kedai yg sesuai supaya bsrang yg  di beli dapat memberi kepuasan kepada kami...

Antara barang yg di jual di dalam pasar ben than

Lagi kain cotton..

Selepas shopping kat pasar ben than...kami singgah beberapa butik yg terletak di laluan jalan balik ke hotel..Antara butik yg menjadi kegemaran kami ialah butik Hasanah ( fiena collection)...kat butik ni banyak menjual baju kurung yg ready made, telekung, jubah dan blouse...harga boleh negotiate

Malam pula kami DINNER AT D' NYONYA HALAL RESTAURANT
Restoran ini menyediakan menu base on chinese nyonya and malaysian foods....terletak berdekatan dengan saigon mosque in city centre...

Bergambar di dalam Restoran d'nyonya yg berlatarbelakangkan baba and nyonya...

Sementara Menunggu makanan di hidang..kami ambi kesempatan bergambar...he22 sabar betul diaorang ni..walaupun lapar sempat lagi tersenyum..

Antara menu2 yg terhidang...kat sini memang sedap masakannya..

Teh tarik yg sentiasa menjadi fovorites ku...walapun rasa tak berapa nak enak...aku tetap  minum sampai habis...bukan apa harganya mahal oooiii...aku kena bayar duit sendiri kerana ianya special order..

After dinner..kami pergi ke pasar malam yg berdekatan dengan hotel penginapan...pasar malam ni adalah agenda kami sendiri...tidak termasuk dalam package...beberapa keping gambar kami sempat snap untuk tatapan bersama

Pelbagai barangan yg di jual disini...

Di kiri kanan lorong di penuhi gerai2 yg kebanyakkannya menjual pakaian, beg dan kasut

wah2...seronok betuk anom dan kay ni  shopping beg..beli banyak2 yer..lepas tu bagi hadiah kat member2 ofis..he2..

Balik hotel..ini lah kerjanya... hasil tangkapan 2 hari kat vietnam...ini tak termasuk barang yg hendak di beli untuk esok...

Day 3

"Kita selalu lupa @ jarang ingat apa yang kita miliki tetapi kita sering kali ingat apa yang orang lain ada..."