"Sedikit dan mencukupi adalah lebih baik daripada banyak tetapi melalaikan "

You Don't Have To Be Rich To Travel Well

HO CHI MINH - Day 1

Hotel Hoang Gia Huy

Selepas round bandar Saigon...one request from us to ms I vy supaya membawa kami ke hotel untuk check-in lebih awal.Ini kerana kami ada agenda tersendiri iaitu ke pasar Ben Thanh.Nama hotel yg akan kami duduki ialah HOANG GIA HOY HOTEL.

Sampai di hotel ms I vy meminta passport masing untuk di pegang oleh pihak hotel...ini mengelak drpd perkara2 yg tidak di ingini  berlaku Sepanjang berada di vietnam...jika apa2 berlaku hanya passport lah yg boleh menyelamatkan kami.

Selepas check-in...kami terus kepasar Ben THanh yg berada berdekatan dengan hotel tanpa di temani oleh ms I vy....kira ini tak termasuk package lah..sendiri2 punya agenda. ..

Kami berada di pasar ben tanh hanya sejam shj sebab pasar ini akan di tutup pd pukul 6 ptg...kami tak sempat beli apa2...just tinjau2 shj.Kami balik ke hotel dgn perasaan yg penuh kecewa tapi org kata kat luar hotel ni ada pasar malam...he2..he2..ada lagi lah peluang kami u ntuk shopping..

Bawah ni gambar2 kami kat hotel...


Bersantai di lobby hotel..to take good rest

Breakfast di hotel...hanya makan buah jerr...menu yg lain semua confius nak makan...hu22


Bergambar kenangan dengan 'mok saleh' di lobby hotel...she is very friendly, peramah dan cute wpun dah berusia


Aku ambil kesempatan bergambar di night market...suasana lebih kurang di malaysia juga...yg bezanya kat sini pasar mlm nya terletak di tengah2 bandar saigon yg 90% di kunjungi oleh pelancong asing termasuk malaysia...

Barang2 yg di jual agak murah dan berpatutan.kat sini baju kurung yg bermanik boleh di perolehi dengan harga rm55 sepasang.Barang lain yg boleh didapati di sini ialah hand bag, travel bag, shoes, kain pasang, t-shirt, watch, gift dan aksesori.

Previous                                                      Day 2


"Life is like a wheel, sometimes you will be on a top and sometimes you will be at the bottom. It is not important when we become on the top or at the bottom but the most important is syukur when success and sabar when fail..."

No comments: